Tuesday 26 March 2013

Lelaki ambil mudah???

Melalui kajian dan pemerhatian .. ada sesetengah perkara yang i tengok dan tak berapa berkenan dihati dengan perangan si lelaki ni.. x semua mcm tu.. sesetengah saja.. Kenapa i ckp mcm tu?? Dalam beberapa perkara.. mereka terlalu ambil mudah!!

Kadang kala bagi mereka dalam beberapa situasi itu adalah perkara yang sangat remeh tapi bagi perempuan pula perkara remeh itulah yang kita perlu ambil tahu. Perkara remeh itulah yanga akan membengkak.. bernanah dan lama2 jadi besar... Suka sangat pandang remeh dalam semua perkara.

Memang sifat semulajadi perempuan kot untuk meghalusi tentang sesuatu perkara tetapi lelaki lebih suka ambil mudah dan pendek kata malas nak amik hal...

Cuba korang jangan pandang remeh dalam semua perkara.. Jadi.. ubahlah cara.. marilah kita sama-sama berfikit dan cuba untuk mengambil berat tentang sesuatu perkata biarpun pada mata korang ianya remeh!!saja.. Ini just pandangan.. maybe ada jugak perempuan yang ambil mudah.. ermm tp rasamya kalau ada pun 0.0001% je kot hahahah.. Peringatan untuk diriku dan teman-teman..

Selamat beramal.. Bye bye..

5 comments:

  1. ada ja prempuan mcm tu pn...apa2 pn kena bsabar dan menerima kekurangan masing2...

    ReplyDelete
  2. Agreed jugak ngan kenyataan tuh. Most og laki2 suka amik mudah...aku sndr pun suka amik mudah sesetengah perkara. Tapi aku cuba improve...bkn apa, kdg2 laki2 ni malas nk amik tau benda remeh2 ni brbanding pompuan. But then, itu lah yg buatkan pompuan trsa hati atau majuk. Then, mulalah laki2 kena pujuk2...kalau tidak...mau nyer majuk smp esok. Hahahaha... :)

    ReplyDelete
  3. Interesting topic n suka entry ni..saya pn jenis y suka ambil remeh..tp only for benda2 y remeh sebab malas nak kusut2kan kepala..tapi mesti serius dalam bab2 y penting..so,kena pandai nak tahu which one perlu penekanan n which one tak penting

    ReplyDelete
  4. dua2 suka ambil mudah..hehe..sikap tu depends pada individu juga..tak ada beza antara gender.. :) cuma masing2 tu kenalah buka mata dan bersikap serius dlm hal2 yang mana memang patut serius..

    ReplyDelete
  5. ermm betul tu.. depends individu..

    ReplyDelete